فهرست مقاله

0
(0)

یادگیری ترکیبی در فرایند آموزشی یک نوآوری نیست، بلکه یک محصول جانبی طبیعی در حوزه دیجیتالی است که به فضاهای فیزیکی وارد می شود.

به طور کلی ، یادگیری ترکیبی فقط به معنای ترکیبی از یادگیری آنلاین و حضوری است ، به این معنی که احتمالاً فراگیران شما قبلاً به نوعی از یادگیری ترکیبی مشغول بوده اند و سالهاست این کار را انجام می دهند. از آنجا که رسانه های دیجیتالی و اجتماعی بیشتر و بیشتر در زندگی یادگیرندگان رایج می­شود ، تنها یک زمان بود تا یادگیری به ضرورت “آمیخته” شود.

با مطالعه این روش‌­ها می­توانیم مناسب‌ترین روش برای بهینه کردن روش آموزش و فرایند یاددهی و یادگیری را پیدا کنیم. در تعریف یادگیری ترکیبی ، پیشنهاد مؤسسه پژوهشی این بود که “یادگیری ترکیبی مدلی است که فضاها و تجربیات یادگیری آنلاین و حضوری را ترکیب می کند.” در زیر ، 12 نوع مختلف از یادگیری ترکیبی را شناسایی و توصیف می کنیم.

 

هدف از این گردآوری:

الف) توضیح بیشتر رایج ترین انواع یادگیری ترکیبی همانطور که اکثر مربیان آنها را می شناسند.

ب) کمک به شما در مورد یادگیری ترکیبی بیشتر به عنوان یک مفهوم انعطاف پذیر که به طور ایده آل هم معلمان و هم دانش آموزان را قادر می سازد تا نتایج یادگیری را در حد توان بهبود بخشند.

ج) مدل یادگیری ترکیبی را که برای مدرسه ، کلاس درس و دانش آموزان شما مناسب است ، شناسایی و تطبیق دهید.

6 نوع آموزش ترکیبی که احتمالاً کاربرد بیشتری داشته­‌اند:

۱. آموزش ترکیبی چرخش ایستگاه

این روش از یادگیری ترکیبی بیشتر در مدارس ابتدایی رایج است زیرا معلمان از قبل با چرخش در مراکز و ایستگاه ها آشنایی دارند.

مشابه: آموزش مختلط چرخش آزمایشگاهی

ویژگی اصلی: برنامه ثابت که “ترکیب” را هدایت می کند.

۲.یادگیری مختلط چرخش آزمایشگاهی

مدل یادگیری ترکیبی “چرخش آزمایشگاه” ، شبیه به “چرخش ایستگاه” ، به این معنی است که “به دانش آموزان اجازه می دهد تا در یک برنامه ثابت در ایستگاه ها بچرخند … در یک آزمایشگاه رایانه ای اختصاصی (برای برنامه ریزی انعطاف پذیر با معلمان اجازه می دهد … به مدارس اجازه دهید از آزمایشگاه های رایانه موجود استفاده کنند. “

مشابه: یادگیری ترکیبی چرخش ایستگاه

ویژگی اصلی: استفاده از آزمایشگاه های کامپیوتر مدرسه به روش های جدید

۳.آموزش از راه دور ترکیبی (که به آن مجازی غنی شده نیز گفته می شود)

در یادگیری ترکیبی مجازی غنی شده ، تمرکز دانش آموز بر تکمیل دوره های آنلاین در حالی است که فقط با معلم به صورت متناوب، در صورت نیاز ملاقات می کند. این رویکرد در مقایسه با زمان آموزش حضوری و آنلاین با مدل کلاس معکوس متفاوت است. در یک مدل یادگیری ترکیبی مجازی غنی شده ، دانش آموزان بصورت روزانه به صورت حضوری از معلم دیدن نمی کنند با آن کار می کنند ، اما در یک حالت “معکوس” قرار می گیرند.

مشابه: ترکیبی از خودآموز ، یادگیری ترکیبی انعطاف پذیر ، کلاس معکوس

ویژگی های اصلی: دانش آموزان به طور کامل از راه دور و به طور مستقل.

۴.یادگیری ترکیبی انعطاف پذیر

“انعطاف پذیری” در انواع یادگیری ترکیبی گنجانده شده است و مدل آن به گونه ای است که در آن “یک دوره یا موضوعی که در آن یادگیری آنلاین محور اصلی یادگیری دانش آموزان است ، حتی اگر گاهی اوقات دانش آموزان را به فعالیت های آفلاین سوق دهد. دانش آموزان بر اساس شیوه های یادگیری ، برنامه سفارشی و سفارشی سفارشی را پیش می برند. معلم ثبت در محل است و دانش آموزان بیشتر در محوطه آجر و ملات ، به جز هر تکالیف خانه ، یاد می گیرند. معلم سابقه دار یا سایر بزرگسالان از طریق فعالیت هایی مانند آموزش گروه های کوچک ، پروژه های گروهی و تدریس خصوصی فردی ، به صورت انعطاف پذیر و انطباق پذیر ، بصورت حضوری حمایت می کنند. “

مشابه: یادگیری ترکیبی از راه دور ، یادگیری ترکیبی داخل و خارج

ویژگی اصلی: تطبیق پذیری آن برای برآوردن نیازهای انواع فرایندهای یادگیری رسمی و غیر رسمی (مدارس ، سازمان ها ، آموزش خانگی و غیره)

۵.یادگیری ترکیبی “کلاس معکوس”

شاید معروف ترین نسخه یادگیری ترکیبی ، “کلاس درس معکوس” است که در آن دانش آموزان با محتوا در خانه آشنا می شوند و در مدرسه با حمایت معلم و/یا همسالان از طریق آن کار می کنند. به این ترتیب ، نقش های سنتی برای هر فضا “معکوس” می­شوند.

مشابه: آموزش از راه دور ترکیبی

ویژگی اصلی: حفظ فرم های یادگیری سنتی در زمینه های جدید (یعنی مطالعه در مدرسه و یادگیری در خانه)

۶.یادگیری ترکیبی چرخشی فردی

مدل چرخش فردی به دانش آموزان اجازه می دهد تا در ایستگاه ها بچرخند ، اما بر اساس برنامه های فردی که توسط معلم یا الگوریتم نرم افزار تعیین شده است. برخلاف سایر مدلهای چرخشی ، دانشجویان لزوماً به هر ایستگاهی نمی چرخند. آنها فقط به فعالیتهایی که در لیست پخش آنها برنامه ریزی شده است می چرخند.

مشابه: یادگیری ترکیبی مبتنی بر مهارت

در درجه اول مشخص می شود: شخصی سازی یادگیری دانش آموزان طبق برنامه های فردی که این شانس را دارد که نیازهای هر دانش آموز را بهتر برآورده کند

6 نوع یادگیری ترکیبی که احتمالاً نشنیده اید و کاربرد کمتری داشته‌­اند.

۷.یادگیری ترکیبی مبتنی بر پروژه

یادگیری ترکیبی مبتنی بر پروژه مدلی است که در آن دانش آموز از آموزش آنلاین-چه به صورت دوره ها و چه به صورت خودگردان- و آموزش و همکاری حضوری برای طراحی ، تکرار و انتشار تکالیف یادگیری پروژه محور استفاده می کند. ، محصولات و مصنوعات مرتبط.

مشابه: یادگیری ترکیبی خودگردان ، یادگیری ترکیبی خارج از خانه

ویژگی های اصلی: استفاده از منابع آنلاین برای پشتیبانی از یادگیری مبتنی بر پروژه

۸.آموزش ترکیبی خودگردان

در یادگیری ترکیبی خودگردان ، دانش آموزان از ترکیبی از آموزش آنلاین و حضوری برای راهنمایی پرسش های شخصی خود ، دستیابی به اهداف رسمی یادگیری ، ارتباط فیزیکی و دیجیتالی با مربیان و غیره استفاده می کنند. نقش “یادگیری آنلاین” و معلمان فیزیک تغییر می کند و هیچ دوره آنلاین رسمی برای تکمیل وجود ندارد. در یادگیری ترکیبی خودگردان ، یکی از چالش های معلمان این است که بتوانند موفقیت و (به نوعی) تجربه یادگیری را بدون احراز هویت آن قضاوت کنند.

برای دانش آموزان ، چالش این است که به دنبال مدل هایی از محصولات ، فرایندها و پتانسیل هایی باشند که بتوانند جرقه ای را ایجاد کنند که بتواند یادگیری را حفظ کند در حالی که به اندازه کافی خودآگاه است و می داند که چه چیزی کار می کند و چرا ، و بر این اساس تنظیماتی را انجام می دهد. برخی از دانش آموزان برای رشد بسیار کم نیاز دارند ، در حالی که برخی دیگر نیاز به حمایت از طریق مسیرهای روشن دارند که می توانند خود را با خودمختاری و انتقاد از خود راهنمایی کنند.

مشابه: یادگیری ترکیبی درون و بیرون ، یادگیری ترکیبی پروژه محور

در درجه اول مشخص می شود: تبادل کار دانشگاهی سنتی با تحقیقات دانش آموز محور

۹.یادگیری ترکیبی بیرون-درون

در این مدل از یادگیری ترکیبی ، تجربیات برنامه ریزی شده است که “فراتر” یا “پایان” فراتر از کلاس فیزیکی باشد ، اما همچنان نیازمند مزایای منحصر به فرد فضاهای فیزیکی و دیجیتالی هستند. در هر دو مدل بیرونی-درونی و درونی-بیرونی ، ماهیت “یادگیری آنلاین” نسبت به تمرکز بر سکوها ، فضاها ، افراد و فرصت های فراتر از دیوارهای مدرسه اهمیت کمتری دارد. (مؤلفه های “آنلاین” می تواند به صورت خودآموز و/یا دوره های آموزشی و برنامه درسی رسمی آموزش الکترونیکی باشد.) از آنجا که الگوی یادگیری “بیرونی” است ، یادگیری ترکیبی مبتنی بر پروژه نمونه ای عالی از مدل یادگیری درون به بیرون است.

همانند یادگیری ترکیبی بیرونی-درونی ، نیاز به راهنمایی متخصص ، بازخورد یادگیری ، آموزش محتوا و حمایت روانی و اخلاقی از تعاملات رو در رو به صورت روزانه وجود دارد. با طراحی خوب ، هر یک از سه “منطقه” نقاط قوت خود را نشان می دهد و مکمل دو مورد دیگر است.

مشابه: یادگیری ترکیبی خارج از محیط ، یادگیری پروژه محور ترکیبی

در درجه اول مشخص می شود: حرکت دانش آموزان بین فضاهای دیجیتالی و فیزیکی

۱۰.یادگیری ترکیبی خارج از منزل

در یادگیری ترکیبی خارج از منزل ، تجربیات برنامه ریزی شده است تا در محیط های فیزیکی و دیجیتالی غیر دانشگاهی که روزانه دانشجویان استفاده می کنند شروع شود ، اما در کلاس درس به پایان برسد. این می­تواند به معنای نمرات حروف و فرم های ارزیابی ، یا کمتر آموزش و یادگیری سنتی باشد که به سادگی از کلاس درس به عنوان “بستر” انتشار “مدار بسته” استفاده می کند-فضایی امن برای اشتراک گذاری، خلاقیت ، همکاری و ارائه و دریافت بازخورد. کار دانشجویی را افزایش می دهد.

با طراحی خوب، هر یک از سه “منطقه” نقاط قوت خود را نشان می دهد و مکمل دو مورد دیگر است. در حالی که الگوی خارج از منزل است ، بر خلاف آموزش ترکیبی از راه دور ، هنوز نیاز به راهنمایی ، آموزش و پشتیبانی از تعاملات رو در رو به صورت روزانه وجود دارد.

مشابه: یادگیری ترکیبی داخل و خارج

مشخصه اصلی: حرکت دانش آموزان بین فضاهای دیجیتالی و فیزیکی. اصالت بالقوه کار دانشجویی

۱۱.یادگیری ترکیبی تکمیلی

در این مدل، دانش آموزان یا به طور کامل کار آنلاین را تکمیل می کنند تا یادگیری روزانه خود را تکمیل کنند، یا تجربیات یادگیری را به صورت حضوری به منظور تکمیل یادگیری به دست آمده در دوره ها و فعالیت های آنلاین تکمیل می کنند. ایده بزرگ در اینجا تکمیل است – اهداف یادگیری حیاتی کاملاً در یک فضا محقق می شوند در حالی که فضای “مخالف” تجربیات تکمیلی خاصی را در اختیار دانش آموز قرار می دهد که دیگری ارائه نمی دهد یا نمی تواند ارائه دهد.

۱۲.یادگیری ترکیبی مبتنی بر مهارت

دانش آموزان بر اساس تکمیل اهداف یادگیری مبتنی بر تسلط ، بین یادگیری آنلاین و حضوری (فعالیت ها، ارزیابی ، پروژه ها و غیره) می­چرخند. طراحی ارزیابی در هرگونه تجربه یادگیری مبتنی بر مهارت بسیار مهم است. توانایی استفاده از ابزارهای ارزیابی چهره به چهره و دیجیتال بسته به طرز فکر طراح یادگیرنده یا قدرتمند یا “پیچیده” است.

منبع: TeachThought, the Christensen Institute and blendedlearning.org

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت | ورود
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید.
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید.
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد